Labels

maandag 10 juli 2023

Maandag 10 juli Experimental Beach

Vandaag voor de verandering eens een dagje strand. Vanuit huis geboekt door Viviane, een dagje Experimental Beach.

De weg er naartoe was al een belevenis, vanaf een doorlopende weg moesten we een klein zijweggetje nemen en reden we de door zoutwinning vlaktes van Sal de Ibiza.

Daarna een bumpy stoffig weggetje afrijden wat ons uiteindelijk om 10:30 op de bestemming bracht.

We kregen 1e rij strandbedden toegewezen. Heel fijn dat het hier zo afgelegen is dat er geen mensen met handdoeken en parasols voor je komen liggen. Ook erg prettig, de handdoeken lagen al klaar, die hadden we dus niet mee hoeven nemen.

Het mag gezegd worden, van de Beachclubs op Ibiza die wij kennen heeft Experimental toch echt het mooiste uitzicht!

Je ligt eigenlijk bovenaan een rots...met de zee beneden. Qua uitzicht fantastisch, om te gaan zwemmen in de zee is een wat pittige opgave omdat je over keien en rotsblokken naar beneden moet gaan om daar in het water op glibberige keien niet uit te glijden. Viviane was up to the task en wist mij later te vertellen dat het echt heerlijk water was! Als je goed kijkt zie je haar zwaaien, niet als noodkreet maar slechts als groet.

Omdat ik ons nog moest rondrijden waagde ik mijn lijf en leden niet aan de afdaling maar verkoelde me van tijd tot tijd onder de heerlijk koude strand douche.

Nog een keer het uitzicht, als je goed kijkt zie je ook een vliegtuig, we hadden ook prachtig uitzicht op vliegtuigen die op de luchthaven gingen landen. En nog mooier, je zag ze wel...maar je hoorde ze niet.

En voor je het weet is het 13:00, dat kan maar 1 ding betekenen, Lunch! Liggend op de bedjes hadden we ons al verlekkerd aan de ......wijnkaart. Man man wat een mooie wijnen...maar die prijzen, echt niet normaal. Na lang speuren vonden we een Dominio Basconcillos "Finca De Altura". die op Vivino een 4,1 kreeg, die moesten we maar doen.

We zetelden ons in het restaurant. De aankleding is erg fraai, wit hout, mooie groenblauwe kussens, leuke witte gietijzeren Paris Bistro stoelen in het restaurant, ja het ziet er helemaal top uit.

We lazen op een blog dat de Beachclub een paar jaar geleden Franse eigenaren heeft gekregen. En dat is te horen, zowel de bediening als een clubje gasten achter ons zijn Frans. Verder een internationaal gezelschap, US, UK, Duitsers, Zweden, Belgen, van alles wat.

Anyway, de menukaart, lastig, lastig. Viviane gaat voor de homemade lobster ravioli en ik voor de Spicy Free Range Chicken.

Tsja, daar kunnen we kort over zijn, niet lekker. Dus om toch nog iets lekkers te eten hebben we maar dessert besteld en gedeeld. Een Caramelized Torrija met cocos ijs. Die was lekker!

Eigenlijk was de wijn het best. Anyway, we rekenden af en gingen weer naar onze bedjes.
Daar raakten we (eigenlijk meer Vief) in een geanimeerd gesprek met onze nieuwe buurvrouw. Ze vroeg of we Nederlanders waren en dat konden we niet ontkennen.
Zelf was ze Koerdisch, opgegroeid in Rotterdam, daarna haar man in Zwitserland tegengekomen en onlangs verhuisd naar Dubai.
Haar man had klinieken in stamcel behandelingen, een juwelenzaak en ook een nachtclub. Erg druk dus. We spraken over Turkije en de Koerden, over het leven in Dubai, ons leven in NL en wat al niet meer zij. Erg gezellig en de rose vloeide rijkelijk aan hun kant. Ik deed 1 glaasje mee maar moest ook nog rijden.
Zo rond 18:30 vonden we het wel mooi geweest en toen onze buurvrouw vroeg of we lange vloetjes hadden dachten we dat het tijd werd om te gaan. Dus terwijl zij een mooie joint draaide namen we afscheid, sprongen in de Wrangler en reden we in.....inderdaad een half uurtje terug naar het hotel.

Daar nog even avondeten gedaan, wederom prima.....eigenlijk beter dan de lunch. Morgen naar Tropicana en nu naar bed!